sobota, 9 stycznia 2016

Szczeniakowo. Grzegorz Firlit



Wydawnictwo: Novae Res
Rok: 2012
Oprawa: miękka
Wymiary: 145x205 mm
Stron: 298

Książka przeznaczona nie tylko dla osób, które przyjmują w swoje progi szczeniaka bądź myślą o tym, ale również dla pasjonatów i szkoleniowców, których interesuje mechanizm uczenia się psów, głęboki wgląd w techniki szkolenia oraz różnorodność metod. Autor wnikliwe przedstawia efektywne strategie planowania treningów, jak i dzieli się z czytelnikami wiedzą o tym, czym kierować sie przy wyborze szczenięcia, i jak zadbać o jego zrównoważony rozwój.

Spis treści

1. Pies, udomowiony wilk.
2. Sześć podstawowych zasad funkcjonowania psiego umysłu
3. Etapy rozwoju szczeniaka
4. Wybór szczeniaka
5. Szkolenie
6. Podstawy psiej komunikacji
7. Mity: teoria dominacji
8. Mity i zagrożenia BSL
9. Szczeniak w domu

Wybrane cytaty

Pracując z psem, zawsze trzeba pamiętać  o jego wzorcach zachowań wynikających z genów, jak i emocjach zwierzęcia, o tym, że każdy osobnik jest zupełnie inny pod względem emocjonalnym, więc nasze metody pracy powinny być dostosowane konkretnie do niego, tak aby praca była skuteczna, a metody humanitarne.

Jesli spóźnisz się z karą, weź głęboki oddech, policz do dziesięciu, jak trzeba do stu może dlużej i ...nie karz psa.

Psy mają zęby i potrafią z nich korzystać, jeśli zostaną do tego zmuszone.

Popyt na daną rasę oznacza zazwyczaj obniżenie jej "jakości".

Testy temperamentu nie mogą slużyć jako prognostyk zachowań psa, jako osobnika doroslego, natomiast doskonale nadają sie do określenia obszarów, w których szczeniak wymaga szczególnej pracy.

Psy uzyskują informacje na temat środowiska, w jakim żyją na podstawie konsekwencji swoich działań.

Kara fizyczna powoduje emocjonalne nakręcanie się wymierzającego karę, czyli osoba karząca używa zbyt dużej kary w stosunku do przewinienia.

Wszystkie błędy są błędami człowieka, pies tylko reaguje na zaistniałą sytuację..

Nie należy stawiać wymagań, które nie mają szansy być spełnione.

Najważniejsze w procesie nauki są umiejętnośc dostrzeżenia błędu , przeanalizowanie całej sytuacji i podjęcie próby wyeliminowania pomyłki w następnych ćwiczeniach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz